שיפוץ דירה לא נעשה יום יום

פורסם על ידי - shiputznik ב16/11/2012 בשיפוץ בבית |

שיפוץ דירה לא נעשה יום יום, לכן לפני שאנו מתחילים את השיפוץ עלינו להגדיר כמה וכמה דברים:

האם נעשה שיפוץ עומק  או אולי קוסמטי.
כאשר אנו משפצים את המטבח לדוגמא בשיפוץ עומק, נבדוק את כל נושא צנרת המים והביוב, אם הם ישנים וחלודים ועלולים להיסדק  בתקופה הקרובה או אולי להיסתם, כך שאם אנו כבר חופרים בקירות וברצפה, נחליף את זה. לעומת זאת בשיפוץ קוסמטי, אנו נרענן את צבע המטבח נחליף את הדלתות הארונות ונחדש אותם, נזמין ניקוי עומק של הרצפות במטבח או אולי נדביק עליהם קרמיקה דקה. כמובן שדוגמת המטבח כאן נכונה גם לאזורים אחרים בבית כמו מקלחת ושירותים, חדר כביסה, ועוד.

מסגרת תקציבית:
לפני קבלת הצעות מחיר, תקבעו מה התקציב העומד לרשותכם, קל מאוד לחרוג בכל הקשור לשיפוצים. תמיד מתגלים דברים שלא תכננו אותם מראש ולכן, מומלץ להשאיר בין 10%-15% מהתקציב לצורך כך. דבר זה יאפשר לכם לשמור על מסגרת התקציב אותו תכננתם ולא להישאר באמצע העבודה ללא יכולת תקציבית להמשיך או להיסחף להוצאות שלא תכננתם להיכנס אליהם.
קבלו כמה הצעות מחיר השווה מחירים, אך לא פחות חשוב מזה בדקו באיזה חומרים כל אחד משתמש, ניתן להשוות העצות לפי איכות החומרים.
רוב קבלני השיפוצים יציעו לכם הנחה על תשלום מראש. תשלום זה יש לעשות תמורת ערבות בנקאית בלבד. דבר שיבטיח שקבלן השיפוצים לא יעלם לכם עם הכסף והאינטרס שלו יהיה לסיים את העבודה בלוחות הזמנים שקבעתם איתו על מנת להסיר את הערבות של הכסף שניתן לו.

התייעצו
התייעצו עם בעל מקצוע, אדריכל או מעצב פנים. הם כבר עשו פרויקט אחד או שניים ויכולים להמליץ לכם איך לנצל את החלל בצורה המיטבית, או לתת לכם טיפים לאשליות אופטיות הנותנות תחושת בית גדול יותר, מואר יותר, שימוש בתאורה נכונה וחסכנית משחקי צבע ועוד.
יעוץ זה יכול לחסוך לכם כסף תוך כדי השיפוץ, התאמת חומרים נכונה יותר וכמובן התאמת השיפוץ לצרכים העמיתים שלכם ולא לחלום שלכם. פעמים רבות יש חילוקי דעות בית המייעץ ללקוח. חלק גדול מתהליך הייעוץ הינו פסיכולוגי. על המייעץ להיות רגיש לא רק לחלל המוצג לפניו אלה גם למזמין העבודה שצריך לחיות אחר כך בנכס ולגשר בין השניים. ולא פחות חשוב להגשים את החלום העיצובי של הלקוח. אולי לא כל מה שהלקוח ניתן לביצוע, בקש לקבל יותר מחלופה אחת שתוכל לבחור את הקרובה ביותר מימוש החלום שלך. מומלץ מהלקוח "לא ללכת עם הראש בקיר" אלה להיות גמיש וריאלי.

קניתם דירה?
מומלץ להגיע לפני הקניה עם אדריכל או מעצב פנים לדירה, כדי לתמחר מראש ולהוסיף לעלות הדירה את עלות השיפוץ. אין טעם לרכוש דירה ואחר כך להישאר כלי יכולת  כלכלית לשפץ אותה כך ייווצר מצב שאתם צריכים להיכנס לדירה בשיפוץ חלקי עד שיהיה לכם תקציב להמשך השיפוץ.

שיפוץ דירה או שיפוץ בית הוא תהליך מורכב, כדי להצליח בשיפוץ שמחו על עצמכם ובחרו בעלי מקצוע מומלצים.

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


*