הליך עיצוב מעקה נירוסטה

פורסם על ידי - shiputznik ב29/01/2015 בעיצוב פנים |

בבתים פרטיים ובבתי עסק, בבתי דירות ובמגדלי משרדים, בשטחים ציבוריים, מבני ציבור ואפילו בבריכות ניתן למצוא אותם, את מעקות הנירוסטה. בזכות השילוב של המתכת הייחודית הזאת בסוגים שונים של מעקות מתקבל מראה מיוחד שכולל בתוכו עמידות, חוזק ואסתטיקה גבוהה.

ייצור המוני או בהזמנה

את ההליך של עיצוב מעקה הנירוסטה יש להתחיל בתכנון מתאים. לעיתים, התכנון יהיה מטעמו של בית העסק – המשווק או היצרן, כאשר מדובר על ייצור דגמים שונים בקנה מידה רחב. כאן יהיה מדובר על פי רוב בעיצובים סטנדרטיים. יחד עם זאת, עם קצת מאמץ אפשר בהחלט למצוא גם כאן עיצובים מיוחדים, יוצאי דופן ואפילו מרהיבים.

לעיתים אחרות, העיצוב יתבסס על צרכים ודרישות אישיות וכאן יהיה צורך לערב אדם מקצועי שעוסק בכך. מעצב פנים או אדריכל ולעיתים גם אנשי מקצוע אחרים יכולים לתרום רבות מניסיונם ללקוח ששוכר אותם במטרה לעצב לעצמו, לביתו או למשרדו (או אפילו למרכז מסחרי שלם או קניון) מעקה בסגנון מיוחד במינו. יש לציין שיש גם חברות לייצור מעקות שמספקות שירות של ייצור לפי דרישה.

ראוי לציין שאת מעקה הנירוסטה ניתן לייצר בתהליך מיוחד אשר מאפשר שילוב עם חומרים שונים לקבלת אפקט משופר. בין היתר ניתן לשלב את הנירוסטה עם לוחות זכוכית, עם עץ מלא ועוד.

חוזק, עמידות, אסתטיקה

תהליך העיצוב של מעקה הנירוסטה חייב להתייחס גם לטעמו של המזמין וגם לתכלית המדויקת שלשמה נועד המעקה. כאשר מדובר על מעקה שמיועד להיות מותקן לצד בריכה ציבורית למשל, הרי שלרוב יועדף עיצוב נקי ובלתי מתחכם. במעקה כזה אין כל טעם להשקיע מאמץ בעיצוב מלהיב ועדיף עיצוב פונקציונאלי.

לעומת עיצוב של מעקה לבריכה, כאשר מזמינים מעקה נירוסטה לבית צמוד קרקע, למשל, שבו יש גם גרם מדרגות, יש כבר מקום רחב הרבה יותר להשקעה ולדמיון. ביציקת הנירוסטה, בחיבור שלה עם חומרים נוספים, בהוספת ריקועים שונים או פיתוחים מסוגננים אפשר ליצור סוגים שונים עיצובים, כיצד הדמיון וההשראה.

יש לציין שהליך העיצוב יושפע גם מן השאלה האם דרוש מעקה בעל קווים ישרים וזוויות חדות או שמא יועדף מעקה עם קווים מעוגלים. הבחירה צריכה להתאים לגרם המדרגות מצד אחד ולסגנון של המבנה והחלל מצד שני.

בוחרים נכון

כאשר רוצים לבחור נכון, חשוב מאוד לפנות וחברה מקצועית, שיודעת לספק את התוצר לפי דרישה. יש לזכור שלמרות שהנירוסטה בכלותה היא מתכת מבריקה ובעלת מראה מרהיב, ניתן לבחור בין גימורים שונים. בין היתר ניתן לבחור גימור חלק, בסגנון מאט, בסגנון מוברש ועוד.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


*